پیش بینی ۲۵۰ همت تسهیلات بانک کشاورزی برای متقاضیان پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد اندر فواید خاموشی صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای خرید گوشت مرغ + ویدئو جولان سکه طلا همچنان در کانال ۴۰ میلیون تومان | حباب سکه تخلیه نشد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی ساخت واحدهای مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور کلید خورد شرایط جدید فروش نقد و اقساطی خودرو پژو پارس + جدول (اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بلیت قطار در دست سه اپلیکیشن پایتخت‌نشین | بیکاری ۲ هزار اپراتور در سراسر کشور تجمع خانه‌های با رهن کمتر از ۱۰۰ میلیون در منطقه رسالت مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌زودی صدور دسته‌چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر قصد خرید طلا دارید بخوانید | پیش‌بینی مهم از بازار طلا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز یازدهمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت ۱۲ امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی چهار روز آینده قیمت قطعی و علی الحساب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد | چه کسانی می‌توانند ثبت نام کنند؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | دنا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار! ثبت نام جدید ایران خودرو بدون قرعه کشی با تحویل فوری + جزئیات (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز در پی مخابره پیامی مهم از ریاض و بغداد به تهران (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) درباره افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار مشهد | صورت‌حساب گرانی گوشت منتشر شد + جدول زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چند پیشنهاد مهم برای خرید خودروی تصادفی

  • کد خبر: ۱۷۳۳۸۶
  • ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۸
چند پیشنهاد مهم برای خرید خودروی تصادفی
گرانی بیش از حد خودرو باعث شده بسیاری به جای خرید خودروی صفر، به سمت خرید خودرو‌های دست دوم بروند، خریدی که اگر با آگاهی انجام شود، می‌تواند رضایت بخش باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، خیلی‌ها تا وقتی که مجبور نباشند سراغ خودروی تصادفی نمی‌روند و به نظر می‌رسد که کار درست همین باشد. اما اگر به هر دلیلی مجبور شدید خودروی تصادفی بخرید، یا حتی اگر مجبور نبودید، اما پیشنهاد فروشنده برایتان وسوسه‌انگیز بود و نتوانستند آن را رد کنید، بهتر است مواردی که در ادامه می‌آید را مد نظر داشته باشید.

خودروی اوراقی با خودروی تصادفی فرق دارد

به نظر می‌رسد که واضح باشد، خودروی تصادفی بر اساس یک حادثه آسیب دیده، این خودرو ممکن است قدیمی باشد یا جدید، اما اگر آسیب وارد شده به خاطر تصادف را نادیده بگیریم، همچنان خودرویی است که می‌تواند کارایی داشته باشد و «فرسوده» و «از رده خارج شده» نیست.

 
اما خودروی اوراقی، خودرویی است که عمرش سر آمده و فرسوده شده، در حالی که ممکن است هیچ گاه تصادف هم نکرده باشد. حواستان باشد که خودرو‌های فرسوده و اسقاطی مجوز رفت و آمد در شهر را ندارند، پس خریدشان یک اشتباه بزرگ است، مگر برای اوراق کردن یا کار‌های هنری، سینمایی و کلکسیونی.

به کسی اطمینان کنید که قابل اطمینان باشد

عنوان انتخاب شده شاید کمی خنده‌دار باشد، می‌پرسید اگر کسی قابل اطمینان نباشد طبیعی است که به او اطمینان نمی‌کنیم. اما همیشه اینطور نیست، ما گاهی به فردی که نمی‌شناسیم و هیچ دلیل مطمئنی هم برای اطمینان به او نداریم، اطمینان می‌کنیم و اینجاست که ضرر خواهیم کرد. برای خرید خودروی تصادفی، مطمئن‌ترین راه این است که فقط به کسی که کاملاً می‌شناسیم و در صداقت او شک نداریم اطمینان کنیم. حتی در این مورد هم باید حواسمان باشد که احتیاط کنیم و هیچ کدام از مشکلات فنی خودرو را نادیده نگیریم.

حواستان به سقف خودرو باشد

آسیب دیدگی سقف خودرو معمولاً به خاطر چپ شدن آن است و خودرویی که چپ شده به هیچ وجه قابل اعتماد نیست. چپ‌شدگی همه چیز یک ماشین را به هم می‌ریزد و از آن دیگر ماشین در نمی‌آید. گاهی هم آسیب به سقف ممکن است بر اثر سقوط اجسام سنگین باشد و در این صورت شاید آسیب جدی به سایر قسمت‌های خودرو نخورده باشد، اما در صورتی که مطمئن نیستید علت آسیب‌دیدگی چیست، بنا را بر همان چپ‌شدگی بگذارید. تشخیص آسیب وارد شده به سقف هم ابزار خاصی نمی‌خواهد، آن چه نیاز دارید تنها دو چشم بینا است. (حواستان باشد که فرورفتگی جزئی در سقف و ستون ممکن است به خاطر برخورد سنگ‌ریزه باشد و خیلی نگران‌کننده نیست.)

شاسی خودرو خیلی مهم است

سازه اتاق یا شاسی خودرو جزو مهمترین بخش‌هاست. هر گونه آسیب‌دیدگی در این بخش به این معناست که نباید ماشین مورد نظر را بخرید. شاسی همه چیز را تحت تاثیر قرار می‌دهد از جمله کیفیت سواری و سیستم تعلیق که بخش بسیار مهمی است. حتی اگر با شاسی‌کشی اصولی بتوان فرم خودرو را به حالت قبل برگرداند، باز هم آن خودرو دیگر ارزش خرید را ندارد و هیچوقت آن امنیت سابق را نخواهد داشت.

خودروی تصادفی با قطعات تعویض شده‌ی زیاد، مطمئن نیست

برخی قطعات مانند صندوق، سپر، رکاب، در و... در صورت آسیب دیدن و تعویض شدن، مشکل چندانی برای خودرو ایجاد نمی‌کنند. اما خودرویی که قطعات زیادی از آن، مثلا دو یا سه در آن تعویض شده را باید به دیده‌ی تردید نگاه کرد، چرا که احتمال تصادف شدید آن وجود دارد. در مورد شاسی، ستون و سقف که دیگر حرفی باقی نمی‌ماند، تعویض این موارد نشان از تصادف سنگین دارد و هیچ آدم عاقلی چنین خودرویی را نمی‌خرد.

معایب خرید خودروی تصادفی

با توجه به آنچه که گفته شد، بزرگترین مشکل خرید خودروی تصادفی این است که احتمال دارد فریب بخوریم. خودرویی را بخریم که با تعمیر و صافکاری و... ظاهر مناسبی پیدا کرده، اما از یک تصادف سنگین بیرون آمده و دیگر هیچ گاه امنیت سابق را نخواهد داشت.

ممکن است فریب از نوعی دیگر باشد و خودرویی اوراقی یا دزدی را به اسم تصادفی بخریم و این تازه شروع دردسر است. پس این توصیه‌ی کلیدی را به خاطر بسپارید: برای خرید خودروی تصادفی، تا حد ممکن احتیاط کنید و به سادگی و بدون تحقیق کافی اطمینان نکنید.

منبع: خودروبانک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->